Inovace studijních disciplín na Ústavu sociálního lékařství a zdravotní politiky LF UP v Olomouci
Informace o projektu
- Název projektu: Inovace studijních disciplín na Ústavu sociálního lékařství a zdravotní politiky LF UP v Olomouci (ISD – Inovace studijních disciplín)
- Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0292
- Číslo operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
- Číslo prioritní osy: 7.2
- Název prioritní osy: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj
- Číslo oblasti podpory: 7.2.2
- Název oblasti podpory: Vysokoškolské vzdělávání
- Příjemce dotace: Univerzita Palackého v Olomouci
- Pracoviště (realizace): Ústav sociálního lékařství a zdravotní politiky LF UP
- Odborný garant projektu: doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
- Odborný vedoucí projektu: Mgr. Robert Klos
- Projektový a finanční manažer: Ing. Pavel Srovnal
- Zahájení projektu: 10/2010
- Ukončení projektu: 09/2013
- Partner projektu: EDUKOL vzdělávací a poradenské sdružení s.r.o.
Tým projektu
- Doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. – Odborný garant projektu; metodik 2. a 3. vzdělávacího bloku
- Mgr. Robert Klos – Odborný vedoucí projektu
- Ing. Pavel Srovnal – Finanční a projektový manager
- PhDr. Lubica Juríčková – metodik a tutor 2. vzdělávacího bloku
- Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D. – příprava distančních textů
- Ing. Jana Bellová, Ph.D. – tutor 1.vzdělávacího bloku
- Ian Bell – metodik 1. vzdělávacího bloku
- Michal Chmelař – IT specialista
- Jan Svoboda – grafické práce, administrativa
- Eva Kollárová – organizace seminářů, administrativa
Výstupy
Popis a cíle projektu
- Projekt je zaměřen na inovaci studijních disciplín garantovaných Ústavem sociálního lékařství a zdravotní politiky LF UP v Olomouci.
- Cílovou skupinou projektu jsou vysokoškolští studenti prezenční formy studia magisterského studijního programu Všeobecné lékařství a studijního programu Zubní lékařství. Dále jsou to studenti prezenční a kombinované formy doktorského studijního programu Sociální lékařství.
Cíle projektu:
- inovace současných materiálů pro výuku dle požadavků moderních metod vzdělávání
- vytvoření e-learningového prostředí pro výuku jako podpůrných opor výuky
- zavedení systému vzdělávání formou blended learningu (kombinace prezenční výuky a e-learninigu)
V rámci projektu se bude realizovat následující:
- tvorba nových metodických materiálů
- tvorba e-learningových opor pro jednotlivé studijní disciplíny
- zapojení nových didaktických pomůcek do výuky
- rozšíření obsahu nabídky inovovaných předmětů s ohledem na potřeby praxe v oblasti lékařství
Klíčové aktivity
- Projekt je rozdělen do tří základních vzdělávacích bloků dle jednotlivých studijních oborů.
1. vzdělávací blok – Zubní lékařství
2. vzdělávací blok – Všeobecné lékařství (I., III., IV. a V. ročník)
3. vzdělávací blok – Sociální lékařství (Doktorský studijní program) - Na tvorbě a realizaci jednotlivých vzdělávacích bloků se budou podílet nejenom pedagogičtí pracovníci z Ústavu, ale i z ostatních fakult UP a také odborníci z praxe.
- V rámci projektu budou tedy probíhat následující klíčové aktivity:
- Návrh struktury a metodiky inovovaných předmětů
- Realizace 1. vzdělávacího bloku
- Realizace 2. vzdělávacího bloku
- Realizace 3. vzdělávacího bloku
- Evaluace projektu